TDC is een programma van Enabel, het Belgisch Ontwikkelingsagentschap.

Duurzame koffie in Belgische supermarkten

Het Trade for Development Centre liet het huidige en toekomstige aanbod aan duurzame koffie onderzoeken in de belangrijkste Belgische supermarktketens in november 2011. Ongeveer 35% van de koffie droeg een duurzaam label.

Koffiepads en -cups scoren het best (50%), gevolgd door gemalen koffie en koffiebonen (elk 31%). Instantkoffie sluit het rijtje (12%).

Delhaize heeft het grootste aanbod gemalen koffie en neemt het voortouw in het duurzamer maken van zijn huismerk. Lidl staat aan kop in de koffiepads en de instantkoffie. Aldi biedt als enige onderzochte supermarkt helemaal geen duurzame koffie aan.

Hieronder vindt u de marktstudie (in het Engels).

Sustainable coffee

The availability of sustainable coffee in the assortments of Belgian supermarkets
Download
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikerservaring zo aangenaam mogelijk te maken.