TDC versterkt de capaciteiten van Afrikaanse mkmo’s op het vlak van management (financieel, organisatorisch, bestuurlijk) en marketing (positionering, markttoegang, verkoop, enz.). Hiervoor ontwikkelden we een uniek coachingtraject op maat van de organisatie.
Het Trade for Development Centre (TDC) wil eerlijke en duurzame handel ondersteunen en verantwoorde consumptie promoten.
Daartoe zet TDC in op verschillende pijlers: enerzijds informatie en sensibilisering en anderzijds technische en financiële ondersteuning of andere steunregelingen voor micro-, kleine en middelgrote ondernemingen (mkmo’s) in Afrikaanse landen.
TDC wil MKMO’s (micro, kleine en middelgrote ondernemingen) en producentenorganisaties actief in fair trade en duurzame handel versterken door hen tools aan te bieden om zich te onwikkelen op economisch vlak. Daarom ontwikkelden we een uniek, participatief en op maat gemaakt coachingtraject
TDC wil mensen bewust maken rond fair trade en duurzame handel en organiseert campagnes die zich richten tot consumenten, economische actoren en de Belgische overheid. De bekendste campagne is de Week van de Fair Trade, die elk jaar begin oktober plaatsvindt.
TDC volgt de evolutie en de impact van eerlijke en duurzame handel in de ontwikkelingslanden én in België. Via enquêtes, artikels, interviews, conferenties en marktstudies… informeren we consumenten, overheden en producenten.