TDC is een programma van Enabel, het Belgisch Ontwikkelingsagentschap.

Nieuws en publicaties

EUDR uitgesteld maar niet gestript

Er komt een einde aan de EUDR-saga. Op 4 december 2024 bereikten het Europees Parlement en de Raad een politiek akkoord over het voorstel van de Commissie om de overgangsperiode met 12 maanden te verlengen.

Lees meer »

Webinar: interpretatie resultaten barometer 2024 over fair trade vanuit marketingperspectief

Op 3 december organiseerde TDC een webinar rond de barometer 2024 over fair trade vanuit marketingperspectief. Eerst presenteerde Sacha Dumoulin van Dediacted de belangrijkste resultaten van de barometer 2024 over fair trade. Nadien analyseerde marketingspecialist Nicolas Lambert welke elementen uit de studie nuttig kunnen zijn in een bedrijfsstrategie en op welke manier fair trade je merkimago kan versterken. Herbekijk het webinar hier!

Lees meer »

Virunga Origins: duurzaam, ethisch en 100% gemaakt in Congo 

Sinds enkele jaren biedt Virunga Origins fairtrade- en biologische chocolade en koffie aan, van A tot Z geproduceerd in de Democratische Republiek Congo aan de rand van het befaamde Nationaal Park Virunga. Het merk maakt ook deel uit van een ambitieus sociaaleconomisch project om deze weelderig begroeide regio, die wordt geteisterd door armoede en geweld, te ontwikkelen en er vrede te brengen.   

Lees meer »

Chocolatoa: meer dan alleen een chocolademaker

Chocolatoa produceert sinds 2015 ambachtelijke en ethische chocolade, van boon tot reep (bean-to-bar). De Belgische chocolatier deelt zijn expertise ook via opleidingen en professioneel advies, onder leiding van oprichter Mario Vandeneede. 

Lees meer »

EUDR uitgesteld maar niet gestript

Er komt een einde aan de EUDR-saga. Op 4 december 2024 bereikten het Europees Parlement en de Raad een politiek akkoord over het voorstel van de Commissie om de overgangsperiode met 12 maanden te verlengen.

Lees meer »

Webinar: interpretatie resultaten barometer 2024 over fair trade vanuit marketingperspectief

Op 3 december organiseerde TDC een webinar rond de barometer 2024 over fair trade vanuit marketingperspectief. Eerst presenteerde Sacha Dumoulin van Dediacted de belangrijkste resultaten van de barometer 2024 over fair trade. Nadien analyseerde marketingspecialist Nicolas Lambert welke elementen uit de studie nuttig kunnen zijn in een bedrijfsstrategie en op welke manier fair trade je merkimago kan versterken. Herbekijk het webinar hier!

Lees meer »

Virunga Origins: duurzaam, ethisch en 100% gemaakt in Congo 

Sinds enkele jaren biedt Virunga Origins fairtrade- en biologische chocolade en koffie aan, van A tot Z geproduceerd in de Democratische Republiek Congo aan de rand van het befaamde Nationaal Park Virunga. Het merk maakt ook deel uit van een ambitieus sociaaleconomisch project om deze weelderig begroeide regio, die wordt geteisterd door armoede en geweld, te ontwikkelen en er vrede te brengen.   

Lees meer »

Chocolatoa: meer dan alleen een chocolademaker

Chocolatoa produceert sinds 2015 ambachtelijke en ethische chocolade, van boon tot reep (bean-to-bar). De Belgische chocolatier deelt zijn expertise ook via opleidingen en professioneel advies, onder leiding van oprichter Mario Vandeneede. 

Lees meer »

Zoeken

  • Filter op inhoud

  • Filter op sector

Volg ons

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van alle nieuws en activiteiten van TDC.

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikerservaring zo aangenaam mogelijk te maken.