TDC is een programma van Enabel, het Belgisch Ontwikkelingsagentschap.

Nieuws en publicaties

Marketingexpertise essentieel bij ketenaanpak

De landbouwprojecten van het Belgisch Ontwikkelingsagentschap (BTC) maken al geruime tijd gebruik van een “commodity chain”-benadering, waarbij de verschillende bewerkingen die nodig zijn om van een grondstof naar een afgewerkt product te gaan, aan bod komen. Deze analyse heeft dus niet alleen betrekking op de productie, maar onder andere ook op de marketing. Inderdaad, wat is het nut voor een boer om een kwaliteitsvol en duurzaam product te telen als hij het niet kan verkopen? Vandaar de noodzaak om potentiële kopers goed te identificeren en hoe beter met hen te communiceren? In het zuiden van Marokko voert BTC sinds drie jaar een programma uit op het gebied van saffraan en datum. Dit is het eerste programma waarbij het Trade for Development Centre (TDC) vanaf het begin, vanaf de formuleringsfase, betrokken is geweest om zijn marketingexpertise in te brengen.
Een korte tussentijdse evaluatie.

Lees meer »

Duurzaam toerisme in Ecuador en Peru

Het doel van deze studie is om toeristische bedrijven in Peru en Ecuador, met name die welke zich richten op duurzaam toerisme, te ondersteunen bij de toegang tot de Europese markt. Terwijl de inhoud van het onderzoek zich richt op de omstandigheden in Peru en Ecuador, kunnen ook lezers in andere Latijns-Amerikaanse landen deze informatie nuttig vinden.

Lees meer »

Eerlijke en communautair toerisme

Duurzaam toerisme, eerlijk en communautair toerisme… Misschien minder bekend, maar een sector in volle ontwikkeling! Ook de Verenigde Naties benadrukken dat toerisme een positieve bijdrage kan leveren aan mens en planeet door 2017 uit te roepen tot Internationaal Jaar voor Duurzaam Toerisme voor Ontwikkeling. In dit artikel zet TDC vier toeristische projecten in de kijker die onze steun krijgen.

Lees meer »

Marktstudies : Quinoa en Tara

Het Trade for Development Centre en het marktstudiebureau Globally Cool voerden samen met de organisatie Autre Terre, die nuttige input gaf over de quinoa- en taraketen, drie marktstudies uit. De resultaten ervan dienen om tara- en quinoacoöperaties te helpen (een betere) toegang te krijgen tot de binnenlandse en internationale markt. In deze studies wordt voor quinoa, tarapoeder en taragom de huidige marktsituatie in kaart gebracht en wordt gekeken naar trends voor de toekomst. Het doel is producenten de nodige info te verschaffen om een goede marketingstrategie uit te werken.

Lees meer »

Zoeken

  • Filter op inhoud

  • Filter op sector

Volg ons

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van alle nieuws en activiteiten van TDC.

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikerservaring zo aangenaam mogelijk te maken.